____

Orada bir köprü daha var. Işıkları zor seçiliyor. Sis var bu gece. Merak ediyorum: Deprem olunca bu koprüler yıkılacak mı?
…………..
Ne çok ev var. Hepsi ışıl ışıl. Karanlığa saplanmış birer hançer gibi her bir ışık tanesi. Geceleri bir kenara büzülüp sessizce sabahı beklemeyi beceremiyoruz.
…………..
Bazen karanlıkta öylece oturuyorum. Caddeden geçen arabaların gürültüsünü dinliyorum… ve farların tavandaki akislerini izliyorum. Bir soldan sağa, bir sağdan sola… Sayıyorum, hiç eşit olmuyor. Neden olsun ki?

Bazen karanlıkta öylece otururken çıkıp yürümek istiyorum, soğuk rüzgarı yüzümde hissetmek… Kimsesiz sokaklardaki kimse olmak istiyorum. Ama yürümüyorum hiç, yürüsem ne olacak ki? Hem insan isteklerini dizginlemeli mümkün olduğunca. Ne kadar az şey istersen o kadar az hayal kırıklığı yaşarsın.
…………..
Çok uyuyorum ama rüya görmüyorum. Aslında uyurken çok rüya görürüz de hatırlamayız, öyle değil mi? Ben de şüphesiz bir yığın rüya görüyorum ama hatırlamıyorum, öyle değil mi?

Çok küçükken bir rüya görmüştüm. Savaş çıkmış. Annemle babam ölmüş. Ben yıkık bir duvarın ardında askerlerden saklanıp ağlıyormuşum. O rüyadan uyanışımı hiç unutmadım.

Sonra biraz büyüyünce hep aynı rüyayı gördüm, ya da bir rüyamda hep aynı rüyayı gördüğümü gördüm. Bilmiyorum ama bu rüyanın bendeki anısı birden fazla. Kocaman bir okul varmış, yatılı okul. Ben orada okuyormuşum ama okul tatildeymiş. Önünden geçiyormuşum. Sonra yürüyüp yürüyüp şehirden çıkıyormuşum da bir körfezin üzerindeki köprüye geliyormuşum. Fakat köprü yıkıkmış, geçemiyormuşum. Körfezin kıyısına inip, etrafından dolaşıp, köprünün öteki ayağından yeniden tırmanıyormuşum. Bir çevre yolunun kenarına gelip tellerdeki delikten içeri girmeye çalışıyormuşum, ama bir bekçi varmış orada, bana izin vermiyormuş. İşte bu rüyayı defalarca gördüm ya da gördüğümü düşledim. Sonra geçti.

18.12.2006

Bir Cevap Yazın

