Rodin kapısına kul oldum

kapida.jpgRodin’in kapısında oturmuş bekliyorum. Beklerken de boş durmuyorum tabii, düşünüyorum. Acaba haklı mı? Acaba bu kapı gerçekten de o korkunç yere mi açılıyor? Başka ihtimal var mı? İnsanın önünde bekleyebileceği, bambaşka yerlere açılan kapılar olabilir mi? Böyle bir kapı varsa bile, insanın onu bulma imkanı yoktur kanımca. Şimdiye kadar kimse başka kapı bulamamıştır, bundan sonra da kimse bulamayacaktır. İnsanın dönüp dolaşıp, gelip önünde bekleyeceği tek ve yegane kapı işte budur. Bu kapı da, söylediklerine göre, çok korkunç bir yere açılmaktadır.

Başka kapılar aramaktan vazgeçip, burada kapının açılmasını beklemek kararını verdikten sonra iş bitmiyor. İnsan merak ediyor çünkü, bir kenara çekilip öylece bekleyemiyor. Bu kapı gerçekten de oraya mı açılıyor? Belki başka yere açılıyordur. Belki hiçbir yere açılmıyordur. Belki açılmıyordur…

Hangisi daha kötü? Oraya açılıyorsa acı verici olacağı kesin. Ama zaten beklerken yeterince acı çekilmiyor mu? Başka yere açılıyorsa? Nasıl bir yer olduğu bilinmiyor, belki daha kötüdür, belki daha iyidir. Eldeki kuş daldaki iki kuştan iyidir değil mi? Eldekinin nasıl bir kuş olduğuna göre değişir.

Peki ya hiç açılmıyorsa? Ya bu kapı açılmak için değil de kapanmak için, hep böyle kapalı kalmak, önünde bekleyenleri sürekli bekler kılmak için varsa? Acaba ara sıra kapıyı zorlamak, kilidini falan kurcalayıp açmaya çalışmak mı lazım? Yoksa öylece oturup beklemeli mi?

Ya da beklemekten vazgeçip, yürüyüp gitmeli… Ama önünde sonunda, onca yolu yürüyüp, dağları tepeleri aşıp buraya gelinmeyecek mi? O zaman kapıdan kaçmak niye?

Tek çözüm kapıyı yok etmek olurdu belki de…

Rodin’in kapısında oturmuş bekliyorum. Beklerken de boş durmuyorum tabii, bunları düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

